دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایش فیلم «بیست سال بعد» در موزه‌ هنرهای معاصر تهران

فیلم «بیست سال بعد» به کارگردانی ادواردو کوتینیو از بخش «سینمای مستند: سینمای سوم»، روز شنبه هشتم اسفند ماه ساعت 17 در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.
کد خبر : 69188

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک از بخش «سینمای مستند: سینمای سوم»، روز شنبه هشتم اسفندماه ساعت 17 فیلم «بیست سال بعد» به کارگردانی ادواردو کوتینیو محصول سال 1985 برزیل به مدت 120 دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصرتهران به نمایش در می‌آید.


بیست سال بعد مستندی برزیلی به کارگردانی ادواردو کوتینیو است که ساخت آن از 1964 آغاز شد. با این همه، به دلیل مضمونی که فیلم به آن می‌پرداخت تعدادی از بازیگران و عوامل فیلم بازداشت شدند و پلیس تلاش کرد راش‌های فیلم را توقیف کند، هرچند کوتینیو سرانجام توانست یک حلقه از آنها را حفظ کند.


در 1984، پس از بیست سال از آغاز فیلمبرداری فیلم، او داستان خوان پدرو تخیرا، از رهبران اتحادیه دهقانان را که در 1962 در پارایبا به دستور زمین‌داران به قتل رسیده بود به سرانجام رساند.


در 1962 کوتینیو که به‌طور تصادفی جایگزین یکی از فیلم‌برداران سازمان ملی فرهنگ برزیل (CPC) شده بود، از تظاهراتی بر سر مرگ تخیرا در پارایبا فیلم گرفت و در آنجا برای اولین بار با الیزابت، بیوه‌ی تخیرا ملاقات کرد. کوتینیو پس از بازگشت به ریو دو ژانیرو، با پیشنهاد ساخت فیلمی از جانب CPC مواجه شد. او در ابتدا قصد داشت فیلمی درباره‌ اشعار ژوائو کابرال دملو نتو بسازد، اما در پیِ عدم موافقت شاعر، تصمیم گرفت زندگی تخیرا را به تصویر بکشد.


در 1963 او به پارایبا و پرنامبوکو رفت و طی سه سال فیلمنامه‌ای بر اساس تلاش‌های تخیرا نوشت.


علاقه‌مندان می‌توانندجهت استفاده از برنامه نمایش فیلم به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته